onsdag den 23. maj 2012

MADKLUB

Sidste onsdag holdt Sarah, Sofie og jeg madklub, hvor vi lavede kyllingburger til hovedret og browniekage til dessert, mmh :) Burgerbollerne var nogle som Sofie lavede, så jeg har ikke helt styr på den opskrift, men det var vist noget med  at blande en pakke gær med 7 dl. vand og en masse rug/hvedemel sådan så konsistensen virkede rigtig. Også skulle de bare hæve en masse. Som fyld brugte vi spinatblade, tomater, agurk, , løg og drueagurker (en af de vigtigste ingredienser i en burger efter min mening). Derudover havde vi masser af dressing i form af aioli, stærk sennep og ketchup. Kyllingburgeren blev ekstra lækker fordi vi lavede hjemmelavede nuggets på følgende måde:

- Skær kyllingefilet i aflange små stykker
- pisk æg i en skål
- hæld rasp på en tallerken
- vend kyllingstykkerne i æg og derefter i rasp, så de er godt dækket
- steg i becel eller smør på en varm pande til stykkerne er gennemstegte

Brownien må jeg indrømme var en Amo blanding, som røg med hjem da den stod og lokkede på hylden i Føtex. Og jeg må sige, for søren hvor er det nemt med sådan en kageblanding hvor formen endda er med i pakken. Og - bonus! Der var også glasur med. Mmh, det var en god aften, med god mad, i skønt selskab :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar