lørdag den 5. maj 2012

SUND HAVREGRYNSSNACK

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg virkelig elsker kage! Derfor er det mit evige projekt at lave kager uden alt muligt skidt i, som mel, sukker og smør, for så kan man jo spise meget mere af det ;) Derfor blev jeg glad da jeg faldt over denne opskrift her. Jeg har lavet en smule om i den, og har både udviklet en "snack"version (lavet næsten efter den originale opskrift), som er god inden og efter træning, og en anden version, der smager af ægte kage. 
DEN SUNDE                                          
Ingredienser:
1 tsk bagepulver
200 g. creme fraiche 6%
1 æg
vanillepulver
300 g. havregryn
kanel
kardemomme
2 dl mælk
30 g. hk. mandler
1 tsk. salt
1 banan
Alle de tørre ingredienser blandes. Herefter tilsættes de våde og kagen bages ca 20-30 min. ved 180 grader. Opskriften på den mere usunde kage version er identisk med ovenstående opskrift, bortset fra at der er tilføjet 2 bananer i alt, 100 g mosede dadler og en halv plade hakket mørk chokolade. Man kan eventuelt udelade mandlerne i kage-versionen, da man på den måde sparer lidt på fedtet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar